Monday, December 6, 2010

Doa Awal Tahun


Doa ini dibaca 3 kali setelah masuk waktu Maghrib pada malam 1 Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini maka akan berkata syaitan:

"Telah amanlah anak Adam daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua malaikat untuk memeliharanya dari fitnah syaitan."


Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya.

Ya Allah,Engkaulah yang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihanMu yang Maha Agong dan kemurahanMu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun ini aku memohon kepadaMu perlindungan daripada syaitan yang direjam, dari sekalian kuncunya, tenteranya dan penolongnya. Aku juga memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diriku kepadaMu.

Selawat serta salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. serta ahli keluarga baginda dan para sahabatnya. segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam...Amin...

4 comments:

Yu'Yu said...

Salam Maal Hijrah.....

Unknown said...

slm maal hijrah.. mg permulaan thn akn lebih baik..amin

Afraliza Yusof said...

Ai Yu: salam maal hijrah . . . :)

Afraliza Yusof said...

shidah: yeah...moga permulaan hingga ke akhir menjadi lebih baik...amin...

Kuala Gandah