Monday, December 20, 2010

Belajar Tinggi2 ke Dapur Jugak Akhirnye...


Dulu selalu dengar makcik2 & pakcik2 & jiran2 ckp macam ni . . .
Asal balik kampung ade aje yg mengenyeh2 mcm tu . . .

Alaa..ko belajar tinggi2 pun ke dapur jugak akhirnye . . .

Ermm . . .
Makcik2 & pakcik2 ni tergolong dlm kategori mereka2 yg tak berminat nak sekolahkan anak diorg . . .

Tapi sekarang . . . dah takde da org cakap macam tu . . .
Malah diorg lagi menggalakkan anak2 pergi study tinggi2 & jauh2 . . .
Ade yg sampai kene paksa oleh mak bapak suruh belajar tinggi2 . . . hehe . . .
Tak bagi buat keje dapur . . . suruh masuk bilik & study . . .


I suka gila dgn perumpamaan kat atas ni . . .
Kenapa I suka perumpamaan ni?
Bcoz perumpamaan ni adalah benar belaka . . .
Kite2 especially girls memang hebat . . .
Coz kite2 kaum wanita dahlah pandai dlm pelajaran, ade kerjaya & tambah pulak pandai dlm ilmu masakan . . .
Anak sapelah tu??? Wife sapelah tu??? Kakak sapelah tu??? Adik sapelah tu???
Bertuahnye badan . . .


Perghhh!!!
Hebatkan???
Jangan salahkan perumpamaan itu . . .
Ade kebenarannye & ia juga memartabatkan kaum wanita . . .


18 comments:

alina neko said...

tp nape yg byk jd chef lelaki?

s1t1 2uL41k4 said...

hehehe.. ok, huraian yg bagus. =)

chii said...

keje2 yg patut hak wanita da di monopoli oleh golongan adam..cthnya bidang masakan ..ehehe

nabilah_2908 said...

zmn sekarang dh terbalik...

lelaki monopoli bidang masakkan..kecantikkan..perempuan pula monopoli dunia keruteraan...perniagaan.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
PISANG KAKI

KimiCnoL said...

perempuan sekarang ada yg malas nak belajar masak..mcm mane saya nak cari bakal isteri nie..hehehe

JOM BACE ENTRY BARU
"1.Facebook VS Blog"

Thalhah Amir said...

sy ske pompuan yang pandai masak. bleh makan byk2. hahaha

Ai Yu said...

mesti lah kena ke dapur kan.....kalau tak mcm mana nk masak....ahakss

afraliza said...

alina neko: dah diorg minat nak buat mcm mn kan? tp org lelaki msk sdp..hehe..

afraliza said...

s1t1 2uL41k4: erkkk!!! keh3..

afraliza said...

chii: ermmm..mmg pun..dah wanita tu sendiri yg tak berminat..tapi skrg dah sma je..

afraliza said...

nabilah_2908: ppuan skrg yg semakin ganas & nak dipndang tinggi..lelaki msk sedap..takpe diorg boleh jd chef..hehe..

afraliza said...

KimiCnoL: ade yg mls nak bljr msk ade yg suke..alaa..kalau ppuan tu xtau msk pun once dia dah kawen sure pandainye nnt..dont worry la..

afraliza said...

Thalhah Amir: i like mskn lelaki..sdp..

afraliza said...

Ai Yu: nak msk kenelah ke dpr..kalau xde dapur msk kat kedai lg sng..

Lovely Bella said...

SETUJU!!! huhu tp aku x pnadai masak.. erk..

afraliza said...

Lovely Bella: ooopppsss!!! immpossible..haha..xpe kwen nnt automatically tau le..

myhardday said...

kenyang perut kalau perempuan pndi msk..hari2 bli..ntah le..^ ^

afraliza said...

myhardday: kyg perut & boroi kalau ppuan pndai msk..beli2 jgk..msk2 jgk..

Method Statement for Protective Coating

Work Methodology References Project Quality Plan (PQP) Project Executive Plan (PEP) Integrated Management System Manual (IMS) Env...