Followers

Sunday, August 26, 2012

Ikhlaskanlah Diri

Al kisah di suatu hari di Bulan Ramadhan...
Tak puas hati punya pasal...
Nak menderma untuk anak2 yatim...kalau tak silap...

Lepas bagi duit (derma) then merungut kat blkg depan2 kitorang lagi tu...aiyooo...
Dah tak ikhlas dah tu...
Buat malu je...
Ko pangkat tinggi....
Gaji pun of courselah tinggi...
Haji lagi tu...
Tunjukkanlah attitute yg elok depan junior...
Kan clerk tu dah ckp derma seikhlas hati...
Bukannya clerk tu PAKSA pun...
Dah bagi derma buat apa nak cakap2 lagi...

Boleh ke dia cakap...
"Company ada banyak duit nape nak perah pekerja lagi untuk menderma".

Aik? Ko dah bagi duit then merungut...
Tak ikhlas dah tu PAKCIK oii..Ko derma banyak pun then merungut apa guna?

Menderma tadi tu terpaksa ke rasa malu kalau tak bagi apa2 depan kitorang ni?

p/s: peringatan utk diri sendiri...kalau nak menderma dermalah seikhlas hati...sedarkanlah PAKCIK tu...

No comments: