Followers

Friday, January 6, 2012

Berdesing Telinga *Don't be Busybody*


Psst: Dulu I pernah cakap dekat orang lain macam tu jugak (kerja dia nampak senang je, nampak best je) tapi dalam hati je (tak terluah pun). Then dah bersama2 dgn dia baru I tau kerja dia macam mana.


Tiba-tiba semalam ada seorang mamat ni cakap dekat I.


Si Mamat berkata "Eh, kaulah cari point tu, kau takda kerja kan? Cuti lama. Tengok kau relax je".


Eh, kau peduli apa? kerja aku, aku buat. Bukannya tak siap pun. Kerja, kerjalah. Time balik, baliklah. Takda maknanya aku nak kerja overtime. Bukannya dpt OT/claim pun. Please jangan nak pertikaikan apa yang aku buat. Kau trylah buat apa yg aku buat. Wah10x kau kerja pun tak sampai 2 bulan dah nak pertikaikan kerja org lain pulak. Umur pun muda bertahun-tahun dari I.


Perghhhh!!! berdarah telinga dengar kata-kata mamat itu. Rasa nak bagi penampar je.



Kalau i dpt kje u pun i tak tau nak buat mcm mana kalau tak bg detail kje tu macam mana.



Kerja kita semua sama sebenarnya. Ada senang & susah. Takda bezanya. Cara kerja masing-masing je yang membezakan.




p/s: Peringatan utk diri sendiri jugak... mamat tu care sebanarnya bknnya nak menyibuk...ingat-mengingati dan berpesan-pesan ke arah kebaikan...i je yg terlebih emo...wallahualam...

2 comments:

amataresu said...

Pemikiran mamat tu x matang langsung...Orang awal2 bekerja patutnya kutipla seberapa byk pengalamann...Mesti dia spesis suka mengelat *_____*

Afraliza Yusof said...

amataresu: don't judge the book by its cover..keje dia buat, suka belajar & baik..maybe dia pnat kot @ that time & tgk I ddk relax2..